• Výlet 7.A. na Zbojskej :)

• V dňoch 27.6.-28.6. žiaci 7.A. s tr.uč.Žofkou a Marcelom zažili príjemný 2-dňový výlet na Zbojskej - na Halaši. Poprechádzali sme sa po okolí, zahrali na ihrisku, zrelaxovali v krásnom jaskynnom wellnesse, večer grilovali, hrali hry a  spoločne sa dobre zabavili. Bolo super, tešíme sa o rok znova na pekné spoločné chvíle .)

• Školský výlet - Kremnica a BB

• V jeden júnový piatok sa žiaci 4.ročníka a 2. stupňa zúčastnili školského výletu. Navštívili Múzeum Líce a rub peňazí, ktoré sa nachádza priamo v srdci banského mesta Kremnica. Oboznámili sa s dejinami peňazí na území Slovenska. Najatraktívnejšia časť prehliadky nás čakala v suteréne múzea, kde v unikátnom, do andezitu ručne vytesanom spodnom suteréne sú nainštalované jednotlivé typy historických banských štôlní. Navštívili sme aj Meštiansky dom, v ktorom sme si prezreli výstavu Strela jasná okovaná. Odvážnejší z nás mali možnosť vyskúšať si svoje strelecké zručnosti v streľbe na terč. Naše putovanie po krásnom kráľovskom meste sme zakončili návštevou výstavy diel Viliama Pirchala v mestskej galérii. Prijemne unavení a bohatší o nové vedomosti, sme sa autobusom presunuli do ďalšieho banského mesta - Banskej Bystrice, kde sa nám podarilo minúť vreckové od rodičov na rôzne suveníry, ktoré k výletom neodmysliteľne patria. Naše putovanie ukončila zastávka vo zvolenskom Mc Donald's, kde sme si doplnili chýbajúcu energiu a mohli sme sa spokojní vydať na cestu domov. Prežili sme spolu nádherný deň :)

• Posledné zážitky 4.A.triedy

• Posledné školské dni žiaci 4.A. zažili veľa pekných chvíl. Odprezentovali veľmi pekné ročníkové práce svojim rodičom, zúčastnili sa školského výletu v Kremnici, zažili príjemný rozlúčkový výlet aj s rodičmi a osviežili sa na kúpalisku Kurinec. Pani učiteľke Evke aj žiakom zostanú pekné spomienky :)

• English is fun.

• Keďže sa veľa pracovalo celý školský rok, na konci školského roka sme si dopriali hodinu tvorenia. Žiaci si vytvorili rôzne nápisy, ktoré ich vystihujú, ku čomu majú blízko. Zažili sme veľa zábavy a žiaci sa mohli kreatívne vyžiť. Niektorí žiaci sa so svojimi nápismi aj odfotili. English is fun :)

• Výlet 1.stupňa- hrad Modrý Kameň

• V posledných školských dňoch sme sa akosi rozcestovali za zaujímavými miestami našej krajiny. Mladší žiaci navštívili Múzeum hračiek a bábkarskych kultúr na hrade Modrý Kameň. S pánom sprievodcom sme sa prešli históriou domácich hračiek, ale aj hračiek z celého sveta, vytvorili sme papierového maskota Gaštanka, pochutnali sme si na dobrotách miestnej cukrárne a pozreli sa na tento kraj z neďalekej kalvárie. Odnášame si príjemné spomienky a už sa všetci tešíme na ďalšie, ale už prázdninové zážitky...

• Rozlúčkový výlet 9.A.

• V dňoch 26.6.-27.6. žiaci 9.A. s Vandou a Marcelom zažili príjemný rozlúčkový výlet na Zbojskej. Poprechádzali sme sa po okolí, zahrali na ihrisku, zrelaxovali v krásnom jaskynnom wellnesse, večer grilovali a spoločne sa dobre zabavili. Bolo super, budete chýbať :)

• Maksík

• Žiaci počas celého školského roka riešili celoslovenskú matematickú súťaž MAKSÍK. Titul NAJMÚDREJŠÍ MAKSÁČIK si zaslúžili žiaci Leon Trocha zo 4.A, Eliška Bencová a Marek Koniar z 2.A. Srdečne blahoželáme a držíme päste k ďalším úspechom.

• OŽaZ 2.stupeň

• Žiaci 2.stupňa v dňoch 22.6..absolvovali teoretickú časť OŽaZ v spolupráci s Červeným krížom a Národnou linkou na pomoc deťom v ohrození. Dňa 23.6. absolvovali praktickú časť OŽaZ v mestskej záhrade so zameraním na prežitie v prírode. Žiaci si prešli viacerými disciplínami, ktoré boli bodovo hodnotené a cenu za prežitie v prírode získali žiaci 8.A. triedy. :)

• OŽaZ 1.stupeň

• Žiaci 1.-4. ročníka s pani učiteľkami absolvovali praktickú časť "Ochrany života a zdravia" outdorovými náučno-hravými aktivitami v astroparku hvezdárne.

• Škola v prírode 💛

• Žiaci – 2 . a 4. ročníka strávili príjemný týždeň plný zážitkov, spoznávania a objavovania nových miest Slovenska – na Liptove v stredisku Borová Sihoť. Prvý deň sa zoznámili s animátormi, ktorí nám pomáhali so spestreným programu pre deti. Na druhý deň sme sa vybrali pešo do Liptovského Jána. Streda bola dňom, kedy sme si pozreli miniatúry hradov, zámkov, kostolov v parku Mini Slovensko. Stadiaľ sme pokračovali do Stanišovskej jaskyne, ktorá nás očarila atmosférou – svietili sme si čelovkami, ale aj úžasným pánom sprievodcom, ktorá sršal vtipom a porozprával nám zaujímavé historky. Všetci zvládli tento deň bravúrne. Ešte nás čakala jedna krásna pamätihodnosť – kaštieľ a hrad v Liptovskom Hrádku. Vo štvrtok sme tam nasali historickú atmosféru a poobede si užili aktivity s animátormi. Ani sme sa nenazdali a nastal čas rozlúčky a návratu domov. Všetci sme sa cítili výborne. Vďaka patrí aj pani učiteľkám Janke, Monike a Gabike za starostlivosť a animátorom Tete a Tante za aktivity, ktoré si pre nás pripravili. Tešíme sa o rok na nové miesta a zážitky!

• MDD 2023 💚

• MDD je medzinárodný deň všetkých detí, a tak sa snažíme našim školským deťom urobiť tento deň nezabudnuteľný, aby im priniesol radosť a zábavu. MDD sme oslávili aj tento rok vo veľkej paráde. Na deti aj učiteľov čakalo na školskom dvore 7 disciplín a občerstvenie. Pripravili sme si pre nich nasledujúce stanoviská:  1. Vodný futbal 2. Skákací hrad so šmýkačkou 3. Rotačná guľa 4. Mokré vedierko 5. Vzduchovka 6. Hod do plechoviek 7. Koleso šťastia. Občerstvili sme sa čapovanou kofolou/vineou, ponúkli pop-cornom a croasantmi. Počasie nám prialo a všetci sme si deň super užili. Na chvíľu sme sa aj my - učitelia preniesli do detských čias a zabavili sa spolu s deťmi, voda neminula ani nás. Viac Vám o tom napovedia fotky. Už teraz sa tešíme na ďalšie MDD.

• Atlantis Center - vedecko-zábavné centrum Levice

• Najlepšie si vraj zapamätáme to, čo prežijeme na vlastnej koži a preto vo štvrtok 25.5.2023 navštívili žiaci piateho až ôsmeho ročníka Altalntis Center v Leviciach. Spolu so žiakmi sa výletu zúčastnili aj ich triedni učitelia Erika, Danka, Žofka, Linda a Palko.

Atlantis Center je vedecko – zábavné centrum, ktoré na ploche 2300 m2 ponúka možnosť prežiť nezabudnuteľné chvíle plné zábavy, hry a učenia.

Z množstva ponúkaných aktivít si piataci a šiestaci vybrali dve:

Tajomstvo faraóna, kde sa na chvíľu stali bohom alebo bohyňou a zúčastnili sa mumifikácie Tameri ako aj neúprosného súdu jej duše. S pomocou detí sa rituál vzývania duše podaril.

Harry Potter: kúzla Rokfortu, kde sa na chvíľu stali študentmi tejto úchvatnej čarodejníckej školy. Spoznali záhady Rokfortu, vyskúšali si plášť Harryho Pottera a čarodejnícky klobúk im prezradil do ktorej fakulty patria.

Siedmaci a ôsmaci si zvolili rovnako dve aktivity:

Umelá inteligencia, kde sa zúčastnili na prednáške, kde všade v bežnom živote sa s umelo inteligenciu môžu stretnúť. Žiaci sa zoznámili s najväčšími vynálezmi, ktoré ľudstvo vytvorilo, zajazdili si na hoverboarde, vyskúšali si dron a naučili sa ako správne komunikovať s umelou inteligenciou.

9D simulátor, ktorý patrí medzi najmodernejšie simulátory, ktoré dokážu osloviť všetky vekové kategórie. Vďaka širokej ponuke rôznych filmov sa mohli žiaci ponoriť do virtuálneho sveta plného zážitkov.

Výlet si všetci žiaci a aj učitelia užili.

• Ocenenie Mestskej knižnice

• Dňa 22. 5. 2023 sa v komunitnej miestnosti knižnice Mateja Hrebendu uskutočnilo odovzdávanie ocenenia v kreatívnej výzve Adoptuj si okno v knižnici. Diplom za 1. miesto a k nemu sladkú odmenu v podobe torty si prišli prevziať žiaci 3. a 4. ročníka Súkromnej ZŠ/Magán Alapiskola v Rimavskej Sobote. Gratulujeme ešte raz :)

• Prechádzka prírodou

• "Pri prechádzke prírodou človek nachádza oveľa viac než hľadá". Je májové ráno a žiaci prvého a druhého ročníka s odhodlaním a nadšením kráčajú popri Rimave do Čerenčian. Pozorujú stromy, hmyz, vnímajú spev vtákov a žblnkot vody. Ani sa nenazdajú a sú v cieli - pri pánovi Milanovi, ktorý ich s úsmevom víta a zoznamuje so svojou mini farmou. Deti majú možnosť vidieť husy, kačky, sliepky, holuby, zajace. Dotykom a zrakom pozorujú rozdiely medzi 7 dňovými a 2 dňovými húsatkami, kŕmia zajačiky, dozvedajú sa, za koľko dní sa z vajíčka vyliahne kuriatko, káčatko, húsatko. Majú možnosť vidieť aj umelé liahne. Bonusom a veľkou zábavou je vozenie sa vo vlečke trojkolky. Pred odchodom späť do školy prijímame pozvanie Teuškovej maminky Gitky na malé pohostenie. Deti majú neutíchajúcu energiu. Hrajú naháňačky, fotbal, hojdajú sa.... Lúčime sa s Čerenčanmi a bohatý vedomosťami, zážitkami a radosťou sa vraciame späť do školy. Za prípravu a organizáciu náučno - zábavného predpoludnia patrí poďakovanie pani učiteľke Janke Máté.

• VESMÍR OČAMI DETÍ 2023

• Gratulujeme ďalšiemu úspechu vo výtvarnej súťaži Vesmír očami detí. V 3.kategórií okresného kola naša žiačka 7.A., Maťka Ďuricová, sa umiestnila na krásnom 1.mieste a žiak 5.A.,Felipe M.Nazario, získal čestné uznanie, obidve práce postupujú do ďalšieho kola. Prajeme ešte veľa úspechov a ocenení 👏

• ZBER PAPIERA

• Chrániť si našu Zem môžeme aj triedením rôzneho odpadu, a tak spoločne vytrieďme čo najviac papiera a kartónu. Poprosíme Vás zvlášť baliť papier a zvlášť kartón , ďakujeme.

• Deň Zeme na 1.stupni

• Minulý týždeň si pripomenuli Deň Zeme aj žiaci na 1.stupni. Upratali predný školský dvor, pleli, sadili kvietky, triedili odpad a deň si spestrili aj náučnými a  kreatívnymi aktivitami na čerstvom vzduchu.

• Deň Zeme - 22.4. - 2.stupeň 🌳

• Témou Dňa Zeme 2023 je „ Investujte do našej planéty “.  Pri tejto príležitosti sme sa aj my inšpirovali,  podnikli kroky a stali sa súčasťou zelenej revolúcie. Stromy sú jedným z najsilnejších nástrojov boja proti klimatickej kríze a o ich dôležitosti pre život ani netreba hovoriť. A tak sme oslovili naše mesto a ponúkli sme sa s výsadbou vlastných stromov. Ďakujeme mestu za spoluprácu a výkopové práce. Každá trieda 2.st. doniesla a zasadila svoj strom - Lipu, čím skrášlila a obohatila okolie mestského dopravného ihriska. Potom žiaci čistili okolie, prešli sa na čerstvom vzduchu popri Rimave a na záver pekného dopoludnia sa občerstvili kofolou a zmrzlinou. Ďakujeme všetkým žiakom, že  priložili ruku k dielu a našu modrú planétu si chránia :)

• Okresné kolo biologickej olympiády

• Žiaci 9. A. Matúš Zigo a Filip Furman pod vedením Mgr. Žofii Zágyiovej  sa zúčastnili okresného kola Biologickej olympiády kategória E pre zoológiu. V okresnom kole sa umiestnili na krásnom 3. a 4. mieste. Gratulujeme krásnemu úspechu a prajeme veľa ďalších úspechov 👏

Matúš Zigo - 3.miesto 🥉

Filip Furman - 4.miesto

• Noc s Andersenom :)

• Žiaci I. stupňa si užili rozprávkovú noc - Noc s Andersenom, počas ktorej si overili svoje vedomosti vo vedomostnom kvíze zo života spisovateľa a zručnosti zo známych rozprávok: Dievčatko so zápalkami, Cisárové nové šaty, Snehová kráľovná a mnoho inych. Bol to príjemne strávený večer, tešíme sa aj nabudúce.

• Nadpis

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.